Kender du vores univers?
Husk fri fragt ved køb for over kr. 1.000,00.
Telefonsupport 13:00-17:00
+45 32 10 97 21

Indkøbskurv

Du har endnu ingen varer i din indkøbskurv.

Abonnér på gode tilbud via e-mail

Email:

Test af engangsskrabere til mænd

Engangs skrabere fra PostMeShave.dk

Undertegnede, Christoffer, har testet alle engangsskrabere der pt. findes I vores butikker PostMe.com og PostMeShave.dk. Da jeg selv er med-ejer skal det selvfølgelig ses I det lys, jeg har dog prøvet at være så objektiv som mulig.

Engangskrabere er normalt til nødstilfælde – hvis du f.eks. Har glemt at købe blade til din normale shaver eller at din elektriske er løbet tør for strøm, og du har travlt.

Efter jeg har gennemført testen, kan jeg som de første sige at ingen er lige så gode som min normale. Jeg bruger en normalt Gilette Fusion, men det ville også være unfair at bedømme dem på basis af dette.

Test-Kriterier

Mine test-kriterier er ret simple:

1) De skal være acceptable til hverdagsbrug – selvom det ikke er anbefalet.
2) Hvor gode er de til “grove barberinger” - f.eks. En uge uden barbering.
3) Hvor gode er de til “fine barberinger” - kun en dag siden man barberede.

Skummen- Billigst muligt, det skal jo passe :P

Bic barber skum - billigt kæmpekøb For at holde os til kun skrabere har jeg brugt den billigste skum vi har. BIC Comfort Foam Sensitive. Den koster pt. 23 kroner inkl. moms, ex. fragt.

Jeg var overrasket over hvor god den var – nærmest lige så god som Gillette Skummen. Selvom gilette koster det samme er der langt mere skum i BIC'en. Derfor klart “thumbs up” herfra. En god basis skum. Dog indeholder denne test ikke test af skum'en eller gel'en. Jeg fandt at skummen bør sidde I 3 minutter som minimum – bedre skum eller gel kan nedsætte denne tid.

Metoden - Lunken vand og skum

For at gøre det endnu værre for mig selv har jeg blot brugt lunken vand og IKKE blødgjort mit ansigt I vand som man ellers bør. Hvis man er på lejrpladsen har man måske ikke adgang til bad og varmt vand.  Derudover er jeg interesseret I den rene oplevelse (hvor skarpe bladende var) – og da varmt vand blødgør huden og gør det nemmere at skære håret giver det et bedre indtryk ikke at bruge varmt vand.

Skalaen - 0-5

Jeg bruger en simpel likert skala fra 0-5, hvor 0 er dårligst = vil du torturere dig selv er du velkommen :). 5 = Næsten ligeså god som en Mach3

Testen -  NOK intro!. Hvad er dommen

Purely Activate – fra MaxiGlide, Med 2 blade

DUMPER fælt, ikke behagelig overhovedet. Bladene er så sløve at man nærmest kun kommer halvt igennem et hår og så river du ud med roden. AV!. Efter denne test har jeg desværre måttet tage den af vores lager.

Prisen er: 30 stk for 29 kroner - altså under 1 krone per blad. Man får så absolut heller ikke en god skraber.

Karakter: 0 af 5

BIC – No name, billigste slags, Med 1 blad

Bic original - god engangsskraber til prisen Jeg var meget skeptisk – den har jo kun ét blad – hvem gider det?. Men jeg blev POSITIVT overrasket. Bladet er ok skarpt, men ikke så skarpt så man skærer sig. Man skal køre et par gange over hvert sted, men resultatet er fint. Dog kan man godt efterfølgende se at man har “grovbarberet sig”.

Prisen er 8 kroner for 5 stk, altså 1,6 kroner per skraber. God til prisen.

Karakter: 3 af 5

Gillette Blue, 2 blade

Engangskraber fra gillette. Mine forventninger var på forhånd størst til dette engangsblad. Jeg vil sige at mine forventninger blev delvist indfriet. Gillette er rigtig gode til at lave skarpe blade, og det var de her også!. Problemet er at bladene sidder på et billigt plastic håndtag og samlingen ikke er perfekt. Derfor er der for stor afstand mellem de 2 blade på skraberen – og det gør altså at der er risiko for at man skærer sig. Det gjorde jeg 3 gange på en barbering!. Til gengæld skulle man kun over et sted én gang. Jeg vil dog kun anbefale denne skraber hvis man inden blødgør sit ansigt grundigt. Ellers skal man være meget forsigtig for ikke at skære sig.

Prisen er 15 kroner for 5 stk, altså 3 kroner per skraber.

Karakter: 2 af 5

Wilkinson Sword – Extra 2 Precision Clean

Wilkinson Sword med 2 blade - rigtig god engangsskraber Af en enganskraber er den rigtig lækker at holde på. Det blå gnubrede gummi overflade er super. Den glider ikke uanset hvor meget skum eller sæbe du har I hånden.

Performance er også god. De 2 blade har god afstand til hinanden og passende skarpe. Jeg skar mig dog én gang. Det var pga. Jeg lige skulle prøve uden skum!. Det kan ikke anbefales. Men ellers en rigtig god reserve skraber der klarer jobbet.

Prisen er 25 kroner for 5 stk, altså 5 kroner per skraber.

Karakter: 4 af 5

Konklusion

Ingen fik 5 stjerner hos mig! Efter testen har jeg fundet ud af at ingen af de her engangskrabere kommer op på niveau af en Mach 3. Den generelle kvalitet i samlingerne og det ekstra blad gør bare forskellen, fordi at der er mindre afstand mellem bladene og dermed mindre risiko for snitsår.

Derfor skal du bruge engangskrabere hvis du accepterer at din barbering ikke skal være 100% perfekt eller som reserve.