Returinformation

Frem og tilbage… Ingen problemer!

Det skal være let at returnere en vare til PostMe. Lad os starte med hvorfor du ønsker at returnere den?

1) Fortryder du købet?
2) Har produktet en defekt/transportskade?

Fortrydelse
Hvis du fortryder dit køb, eller har du fået valgt et forkert produkt, kan du få pengene tilbage, eller et andet tilsendt. Er produktet du ønsker i stedet billigere end det oprindelige, vil vi refundere dig pengene. Er produktet dyrere udsender vi et særskilt betalingslink til forskellen, hvorefter vi kan afsende dig produktet. Kontakt os gerne inden du indsender en retur. Du kan dog også blot returnere produktet til:

PostMe
Hørkær 34
2730 Herlev
Danmark
Att: Ordrenummer

Skriv dit ordrenummer og hvad du ønsker. Pengene tilbage eller ombytning?

Vigtigt ved produkter til personlig pleje: Husk at vi - af hygiejnemæssige årsager - ikke kan behandle et produkt til personlig pleje, som en fortrydelse af købet, hvis du allerede er begyndt at bruge det/af det. Er du ikke tilfreds med produktet, kan der så i stedet være tale om en reklamation og så bør du læse videre herunder...

Produktet er defekt, eller har en transportskade
Ved en defekt af enhver art, er der tale om en reklamation. Alle reklamationer skal anmeldes via mail info@postme.com. Vores reklamationsafdeling vil så tilsende dig en returseddel, som kan bruges til retur af produktet. Nogle producenter ønsker i stedet et billede, eller en video, hvor du ved tilsendelse af dette, kan undgå at indsende produktet. Kontakt os på mail, for videre info om netop dit produkt.

PostMe varetager alle reklamationshenvendelser i vores interne reklamationsteam og vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage mellem 9:30 og 17:00. Reklamationer skal anmeldes på mail. Vi kan desværre ikke tage imod reklamationshenvendelser over telefonen, af hensyn til leverandørens krav om dokumentation. I enkelte tilfælde skal returen direkte til leverandøren, men så vil reklamationsafdelingen sørge for al forberedelse i dette tilfælde.

Hvornår modtager jeg mine penge retur?
Herunder er besvaret en række spørgsmål vi ofte får. Er der andet du mangler af info, skal du endelig ikke tøve med at kontakte os.

1) Lad os starte med at slå fast at... Ja! PostMe betaler penge tibage ved retur og NEJ!, vi tager ikke noget gebyr for det.

2) Vi tilbagebetaler ALTID pengene til det kort der foretog handlen og dermed den konto kortet tilhører. Det er hurtigst for alle parter og dermed sikrer vi os at det vitterlig er køber, der får pengene retur.

3) Hvad hvis jeg har betalt via bankoverførsel? Ja så betaler vi selvfølgelig også tilbage via en bankoverførsel til din konto. Husk derfor gerne allerede ved første henvendelse til kundeservice, at oplyse dit registreringsnummer og kontonummer. Så får du lige en ekstra stjerne hos supporteren.

4) Jeg har betalt med Dankort, hvornår får jeg penge? Du får pengene tilbage umiddelbart efter vi refunderer beløbet. Ofte minutter efter. NETS (det tidligere PBS) er blevet lynhurtige til at føre penge tilbage, så fra vi har trykket på knappen, til de står på din konto, går der kun 1-24 timer (alle hverdage). Har du ikke fået pengene tilbage inden tidsgrænsen OG har du betalt med et Dankort, så hiv lige fat i os igen, så tjekker vi op på den. Bemærk dette gælder kun Dankort og VISA/Dankort.

5) Jeg har betalt med et Mastercard eller tilsvarende, hvad med mig? Mastercard er således indrettet at man kan have en aftale om at man bruger sit kort og så først får trukket pengene til den 1. i førstkommende måned. Er det tilfældet for dig, ja så beholder Mastercard (og Ikke PostMe) pengene frem til den første og vi kan desværre ikke speede denne proces op hos Mastercard. Dermed går deres service begge veje og det er vel egentlig OK? Du kan dog få bekræftet at de er tilbageført fra PostMe med det samme, via kontakt til din bank og deres eventuelle samarbejdspartnere på området. Her bliver vi dog til stadighed forundret over hvad nogle banker kan se og hvad andre åbenbart ikke kan, så en portion tålmodighed kan til tider skulle bruges her. Den anden mulighed med Mastercard, er at dine køb trækkes med det samme (eller indenfor få hverdage). Er det tilfældet, ja så kommer dine penge tilbage med samme tidsinterval, og skulle altså være tilbage på din konto indenfor få hverdage.

6) VISA Electron kan finde på at tilbageholde/reservere dine penge, selv om vi har tilbagebetalt. VISA Electron fungerer i nogle tilfælde på den måde at beløbet "blokeres" på din konto. Pengene vil fortsat stå der og du kan se dem, men du kan ikke bruge dem og det kan jo være rigtig øv. Oven i det ser det ud til at det er PostMe der spærrer dem. Det er dog ikke tilfældet, for er en betaling annulleret og refunderet, er den annulleret og refunderet (herfra). Så her er også vi sat skak mat i forhold til at speede en proces op. Vi oplever dette til trods for at vi har annulleret din ordre (og betalingen) og/eller tilbagebetalt. Det er selve konceptet med VISA Electron der spiller dig et puds og pengene vil blive frigivet til dig fra bankens side. Hvornår kan vi ikke svare på, det kan kun din bank. Der er dog ofte tale om få dage. Vi har hørt fra kunder der siger, at hvis vi bare vil sende deres bank en mail, så vil banken godt frigive pengene før tid til dem og da vi er pjattede med vores kunder, så sender vores søde supportere meget gerne en e-mail til jeres bank. Den bekræfter at vi har annulleret, eller tilbagebetalt dig pengene. Alt vi kræver er dog at du skriver brevet/mailen og vi blot skal videresende det. Den korrekte ordlyd for sådan et brev og hvad det skal indeholde, kan man ofte få oplyst af sin bank.

7) Jeg har betalt med Paypal, hvad så? Paypal er en slags bankkonto du opretter, så selv om du "tanker den op" med penge fra din almindelige bankkonto og/eller bruger dit kreditkort og dermed kan virke som en slags betalingsmulighed, er Paypal blot at betragte som en ekstra bankkonto. Når vi tilbagebetaler til dig, der har betalt via Paypal, så tilbagebetaler vi altså til din Paypal konto. Pengene burde være øjeblikkeligt synlige, efter vi har trykket på knapperne og så har du så derfra mulighed for at bruge dem på andre spændende ting, eller blot få dem overført til din egen konto. Ved du ikke hvordan du gør det sidstnævnte, så er det PayPal du skal have fat i.

8) Jeg har betalt igennem Viabill, er der så ballade? Nej, det er der ikke :). Til trods for at det faktisk ikke er PostMe og dig der har en pengeudveksling og at vi egentlig ikke kan supportere regningen, eventuelle rykkere, aftaler osv., så kan vi dog hjælpe med 2 ting. Den ene er at give dig de korrekte kontaktoplysninger til fakturaudsteder (for de sidder klar ved mail og telefon) og så kan vi faktisk også sende et påbud om at de skal tilbagebetale dig pengene. Bemærk dog at det ikke befrier dig for eventuelle retmæssige rykkere, du måtte have modtaget fra fakturaselskabet, så den skal du tage direkte med dem. Vi kan heller ikke se om du har fået nogle rykkere, om det er berettiget eller ej og det er nok også meget godt, for i det her tilfælde fordærver for mange kokke maden. Vi har ved dit valg af denne betalingsmulighed, modtaget pengene fra fakturaselskabet og de overtager så dialogen med dig og giver dig en kredit, som du enten betaler en procentsats, eller et gebyr for at få. Den information i udveksler herefter, har vi en meget begrænset, hvis nogen som helst indsigt i.

9) Kan i have trukket mine penge to gange for samme ordre? Nej, det kan under ingen omstændigheder lade sig gøre. Systemerne i Danmark, er så snedigt indrettet at man sagtens kan trække mindre, end det du som kunde har givet lov til i forbindelse med indtastning af kortdata, men ALDRIG mere. Det er også derfor at hvis du vil handle mere og vi ikke har afsendt din ordre endnu, så er vi så ufrivilligt u-samarbejdsvillige, at vi må bede dig om at lave en ny ordre. Vi kan simpelthen ikke hæve beløbet over det allerede godkendte. Besværligt for alle parter, men et nødvendigt onde for at holde ro og orden på netbetalinger. Har du fået trukket penge to gange, så er der tale om en dobbelt-ordre, som også kan risikere at komme til dig to gange, hvis du ikke får den stoppet i tide. Frygt dog ikke, for enten spotter vi den selv og tager fat i dig, eller så starter du bare forfra på denne side og så får du oplyst hvordan du returnerer og får pengene tilbage. Sådan løber det hele rundt i en ring. Vi skal i hvert fald nok få det til!

Vi håber det forklarede en masse og ellers tag fat i os - Vi er her for det samme!

Brug søgefeltet i toppen til at søge efter din ønskede vare, alternativt kan du bruge menuen i den sorte bar.